Αεροπορικές Εταιρείες

  • 0
SAS - Scandinavian Airlines

SAS – Scandinavian Airlines

SAS – Scandinavian Airlines

Οι Scandinavian Airlines, συχνά αναφέρονται ως SAS (προηγουμένη ονομασία Scandinavian Airlines System και νομική ονομασία Scandinavian Airlines System Denmark-Norway-Sweden) είναι ο εθνικός αερομεταφορέας της Σουηδίας, της Νορβηγίας και της Δανίας και η δεύτερη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία στη Σκανδιναβία όσον αφορά τους επιβάτες.

Είναι μέρος του ομίλου SAS Group που εδρεύει στο κτίριο γραφείων SAS Frösundavik στη Σόλνα της Σουηδίας. H αεροπορική εταιρεία εκμεταλλεύεται 182 αεροσκάφη και πετάει σε 90 προορισμούς. Ο κεντρικός κόμβος της αεροπορικής εταιρείας βρίσκεται στο αεροδρόμιο Κοπεγχάγης-Kastrup, με συνδέσεις με περισσότερες από 50 πόλεις της Ευρώπης. Το αεροδρόμιο Stockholm-Arlanda (με περισσότερες από 30 ευρωπαϊκές συνδέσεις) και το αεροδρόμιο του Όσλο, Gardermoen είναι οι άλλοι μεγάλοι κόμβοι. Μικροί κόμβοι υπάρχουν επίσης στο αεροδρόμιο Bergen, στο Flesland, στο αεροδρόμιο Landvetter του Γκέτεμποργκ, στο αεροδρόμιο Stavanger, στο αεροδρόμιο Sola και Trondheim στο Værnes. Η SAS Cargo είναι ανεξάρτητη θυγατρική της Scandinavian Airlines και το κεντρικό της γραφείο βρίσκεται στο αεροδρόμιο της Κοπεγχάγης.

Το 2012, μετέφερε 25,9 εκατομμύρια επιβάτες, επιτυγχάνοντας έσοδα ύψους 36 δισεκατομμυρίων SEK. Αυτό καθιστά την όγδοη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία στην Ευρώπη. Ο στόλος της SAS αποτελείται από αεροσκάφη Airbus A319, A320, A321, A330 και A340 και αεροσκάφη Boeing 737. Επιπροσθέτως, η SAS διαθέτει επίσης αεροσκάφη ATR 72, Saab 2000 και Bombardier CRJ900.

Ιστορία

Η αεροπορική εταιρεία ιδρύθηκε το 1946 ως κοινοπραξία για την ομαδοποίηση των υπερατλαντικών επιχειρήσεων της Svensk Interkontinental Lufttrafik, Det Norske Luftfartselskap και Det Danske Luftfartselskab. Η κοινοπραξία επεκτάθηκε για να καλύψει την ευρωπαϊκή και την εσωτερική αγορά δύο χρόνια αργότερα. Το 1951, όλες οι αεροπορικές εταιρείες συγχωνεύθηκαν για να δημιουργήσουν τη νέα εταιρεία.

Είναι επίσης ένα από τα ιδρυτικά μέλη της μεγαλύτερης αεροπορικής συμμαχίας στον κόσμο, Star Alliance.

Πηγή: wikipedia


  • 0
u0391u03b5u03c1u03bfu03c0u03bfu03c1u03b9u03bau03ac u0395u03b9u03c3u03b9u03c4u03aeu03c1u03b9u03b1 easyJet

easyJet

Η EasyJet (συντομ: EZJ) είναι η δεύτερη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους (πρώτη είναι η Ryanair), γνωστή επίσημα ως easyJet Airline Company Limited, που εδρεύει στον αερολιμένα του Λονδίνου Λούτον. Αεροπορικά Εισιτήρια easyJet. Η αερογραμμή διεκπεραιώνει συχνές σχεδιασμένες υπηρεσίες για τους επιβάτες ελεύθερου χρόνου και επιχειρήσεων και εξυπηρετεί περισσότερα από 500 δρομολόγια μεταξύ περισσότερων από 118 διαφορετικών αεροδρομίων σε Ευρώπη, βόρεια Αφρική και δυτική Ασία. Ιδρύθηκε από την εταιρεία easyGroup και τον Ελληνοκύπριο επιχειρηματία Στέλιο Χατζηιωάννου.

Πηγή: Wikipedia


  • 0
αεροπορικα εισητηρια με 1 ευρω

Ryanair

Η Ryanair (συντομ: RYA) είναι η μεγαλύτερη ευρωπαϊκή αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους γνωστή επίσημα ως Ryanair Ltd. Η RYANAIR ιδρύθηκε το 1985 από την οικογένεια Ryan με κεφάλαιο μόνο μιας λίρας και προσωπικό που ανερχόταν στα 25 άτομα. Εδρεύει στην Ιρλανδία και τα κεντρικά της γραφεία βρίσκονται στον αερολιμένα του Δουβλίνου. Επιχειρησιακές βάσεις της Ryanair είναι ο αερολιμένας του Δουβλίνου και ο Stansted του Λονδίνου. Αεροπορικά Εισιτήρια Ryanair. Η εταιρεία διαθέτει στόλο τριακοσίων αεροσκαφών τύπου Boeing 737-800 και εκτελεί πάνω από 1100 αεροπορικά δρομολόγια σε Ευρώπη και Μαρόκο. Από το 2010 ξεκίνησε δρομολόγια και στην Ελλάδα, από Ρόδο, Κω και Βόλο ενώ από το 2011 ξεκίνησε δρομολόγια και από Θεσσαλονίκη. Η επέκταση των δραστηριοτήτων της στην Ελλάδα περιλαμβάνει την δημιουργία hub στα Χανιά.

Πηγή: Wikipedia

ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ – ΝΕΑ

14.01.2014 Ryanair: Προσφορά εισιτηρίων από 12€ και 10 πτήσεις Αθήνα – Θεσσαλονίκη!

30.10.2013 Ryanair: Επιπλέον αποσκευές και χαμηλότερες χρεώσεις φιλικές προς τον πελάτη


  • 0
u0391u03b5u03c1u03bfu03c0u03bfu03c1u03b9u03bau03ac u0395u03b9u03c3u03b9u03c4u03aeu03c1u03b9u03b1 Turkish Airlines

Turkish Airlines

Οι Τουρκικές Αερογραμμές (τουρκ. Türk Hava Yolları, ΤΗΥ) είναι ο Τουρκικός Εθνικός Αερομεταφορέας. Η έδρα της είναι το Διεθνές Αεροδρόμιο Ατατούρκ & Διεθνές Αεροδρόμιο Σαμπιχά Γκιοκτσέν της Κωνσταντινούπολης και ως δευτερεύουσα βάση το Διεθνές Αεροδρόμιο Εσένμπογκα στην Άγκυρα. Αεροπορικά Εισιτήρια Turkish Airlines. Το δίκτυο προγραμματισμένων πτήσεων της εταιρείας εκτείνεται σε Ευρώπη, Μέση Ανατολή, Άπω Ανατολή, Βόρεια και Νότια Αφρική και τις ΗΠΑ.

Η εταιρεία ιδρύθηκε στις 20 Μαΐου 1933, ως Διεύθυνση Εθνικών Αερομεταφορών. Τον Αύγουστο του ίδιου έτους ξεκίνησε το πτητικό έργο. Λίγο αργότερα, μετονομάστηκε σε Hava Yolları Devlet Isletmesi Idaresi με έδρα την Άγκυρα και ξεκίνησε τη γραμμή Κωνσταντινούπολη – Εσκισεχίρ – Άγκυρα. Τον Ιούνιο του 1938 θα μετονομαστεί σε Devlet Hava Yolları (DHY). Το πρώτο διεθνές δρομολόγιο πραγματοποιήθηκε το 1947 για Αθήνα. Χρειάστηκαν όμως να περάσουν 40 χρόνια μέχρι να πραγματοποιηθεί το πρώτο υπερατλαντικό και υπερπόντιο δρομολόγιο. Στις 20 Φεβρουαρίου του 1956 και ύστερα από έντονη αναδιοργάνωση επανιδρύεται ως Turk Hava Yollari AO (THY). Μέχρι το 1990, το Τουρκικό κράτος είχε τον έλεγχο της εταιρείας, μετά όμως πουλήθηκε το 24,8% σε ιδιώτες.
Σήμερα, η ΤΗΥ ελέγχεται κατά 75,2% από την τουρκική κυβέρνηση (Διεύθυνση Ιδιωτικοποιήσεων) και κατά 24,8% από ιδιώτες. Απασχολεί 10.956 εργαζόμενους και έχει 50% μερίδιο στην θυγατρική αεροπορική εταιρεία SunExpress, που εδρεύει στην Αττάλεια.
ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ από την Turkish Airlines
Πηγή: Wikipedia

  • 0
u0391u03b5u03c1u03bfu03c0u03bfu03c1u03b9u03bau03ac u0395u03b9u03c3u03b9u03c4u03aeu03c1u03b9u03b1 Olympic Air

Olympic Air

Οι Ολυμπιακές Αερογραμμές (Ο.Α.) (Αγγλ. Olympic Airlines) ήταν ο κρατικός αερομεταφορέας της Ελλάδας. Το Μάρτιο του 2009 το ελληνικό δημόσιο συμφώνησε στη μεταβίβασή τους στον ιδιωτικό όμιλο MIG (Marfin Investment Group). Η νέα εταιρεία ονομάζεται Olympic Air (νέα Ολυμπιακή Αεροπορία) και λειτουργεί από την 1η Οκτωβρίου 2009, οπότε και έπαψε το πτητικό έργο των Ολυμπιακών Αερογραμμών

Η ιστορία των αερομεταφορών στην Ελλάδα ξεκινά ουσιαστικά το 1930 όταν ιδρύθηκε η πρώτη ελληνική κρατική αεροπορική εταιρία, η «Ελληνική Αεροπορική Εταιρεία ΙΚΑΡΟΣ». Η εταιρεία χρεοκόπησε και λίγο αργότερα ιδρύθηκε η Ε.Ε.Ε.Σ. (Ελληνική Εταιρεία Εναέριων Συγκοινωνιών). Ο αεροπόρος Στέφανος Ζώτος προσπαθούσε επί πολλά χρόνια να καθιερώσει τις αεροπορικές συγκοινωνίες στην Ελλάδα, αρχικά με ορισμένα αεροταξί και μετά με ορισμένα «Ντακότα». Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να δημιουργηθεί η πρώτη ελληνική ιδιωτική αεροπορική εταιρεία εν ονόματι Τ.Α.Ε (Τεχνικαί Αεροπορικαί Εκμεταλλεύσεις) στις αρχές του 1940. Μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ιδρύθηκε, το 1947 η ΕΛΛ.Α.Σ. (Ελληνικαί Αεροπορικαί Συγκοινωνίαι) και η Α.Μ.Ε. (Αεροπορικαί Μεταφοραί Ελλάδος), ενώ συνέχισε την πορεία της και η Τ.Α.Ε.. Τον Αύγουστο του 1946 η ΤΑΕ ξεκίνησε να πραγματοποιεί δρομολόγια από την Αθήνα με προορισμούς: Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο, Χανιά, Ρόδο και Κάϊρο. Εξαιτίας της κακής πορείας που σημείωναν όλες αυτές οι αεροπορικές εταιρείες, το 1951 αποφασίζεται η συγχώνευσή τους σε μία: την Εθνική Ανώνυμη Εταιρεία Τ.Α.Ε.. Μετά τη συγχώνευση αυτή το Σεπτέμβριο του 1947 σημειώνεται και το πρώτο αεροπορικό δυστύχημα στη Βούλα κατά τη διάρκεια μίας νυχτερινής εκπαιδευτικής πτήσης, νεκροί ήταν ο πιλότος Ρένος Πογγής, ο εκπαιδεύομενος πιλότος Σταμάτης Παπαγγέλου και ο εκπρόσωπος του Υπουργείου Αεροπορίας Αντισμήναρχος Κοπελιάς, οι επιβάτες σώθηκαν με τραυματισμούς. Αεροπορικά Εισιτήρια Olympic Air. Ένα χρόνο μετά τον ίδιο πάλι μήνα γίνεται η πρώτη αεροπειρατεία της ΤΑΕ από έξι νεαρούς οι οποίοι υποχρέωσαν τον κυβερνήτη Ηγουμενάκη να προσγειώσει το αεροπλάνο αντί για τη Θεσσαλονίκη στη Γιουγκοσλαβία. Στο αεροπλάνο επέβαιναν 25 επιβάτες και μία αεροσυνοδός.
Από το 1951 και έπειτα, αρχίζουν τα δύσκολα χρόνια για τον νέο κρατικό αερομεταφορέα. Η επιβατική κίνηση πέφτει και το 1955 αποφασίζεται η εκκαθάριση της με σκοπό την πώληση της. Ο πλειστηριασμός ξεκινά με προσφορά 60.000.000 δραχ. Κανείς όμως δεν την θέλει και έτσι κατοχυρώνεται υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου. Στα τέλη Ιουλίου 1956 υπογράφεται νέα συμφωνία του Ελληνικού Κράτους με τον Αριστοτέλη Ωνάση που περιλαμβάνει και την αποκλειστική εκμετάλλευση των αεροπορικών συγκοινωνιών της χώρας. Το 1957 η εταιρεία Τ.Α.Ε αγορασμένη πλέον από τον Έλληνα μεγιστάνα μετονομάζεται σε «ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ» (Ο.Α) (Αγγλ. OLYMPIC AIRWAYS) και στις 6 Απριλίου κάνει το παρθενικό της ταξίδι εκτελώντας πρωϊνό δρομολόγιο στην ιστορία της ελληνικής εναέριας συγκοινωνίας το Αθήνα – Θεσσαλονίκη και μάλιστα με ελικοφόρο DC-3 που πέταξε ο κυβερνήτης Παύλος Ιωαννίδης. Η νεοσύστατη εταιρεία αποτελείται 15 ελικοφόρα (δεκατέσσερα DC-3 και ένα DC-4) και προσωπικό 835 υπαλλήλων. Τις στολές των αεροσυνοδών ο πρώτος που τις ανέλαβε ήταν ο Γάλλος σχεδιαστής ελληνικής καταγωγής Jean Desses. Την ίδια χρονιά λειτουργεί και η πρώτη αερογραμμή εκτός ελληνικής επικράτειας: Αθήνα – Ρώμη – Παρίσι – Λονδίνο με επιβάτες κυρίως επιχειρηματίες και ναυτικούς, οι οποίοι ταξίδευαν για επαγγελματικούς λόγους και λίγους απλούς ανθρώπους που είχαν είχαν την οικονομική δυνατότητα να ταξιδέψουν μία και το κόστος ήταν τότε υψηλό διότι ένα ταξίδι με αεροπλάνο στο εξωτερικό για την εποχή εκείνη εθεωρείτο ως πολυτέλεια. Το 1958 ανοίγουν δύο ακόμη νέες γραμμές: Αθήνα – Ζυρίχη – Φρανκφούρτη και Αθήνα – Τελ Αβίβ. Το 1959 παραλαμβάνονται τα πρώτα αεροσκάφη τύπου De Havilland 48 ο λεγόμενος «κομήτης». Το σταθερά αναπτυσσόμενο της δίκτυο διασυνδέει την πρωτεύουσα τόσο με όλα τα ελληνικά αεροδρόμια όσο και με την Δυτική Ευρώπη, τη Βόρεια Αφρική και τη Μέση Ανατολή.
Λογότυπο της Ολυμπιακής Αεροπορίας
Η εταιρεία αναπτύσσεται με ταχύτατο ρυθμό και τη δεκαετία του ’60 είναι η εποχή που γίνονται και οι πρώτες συμφωνίες μεταξύ της Ο.Α. και της αγγλικής ΒΕΑ, με κοινούς κωδικούς πτήσεων, την ίδια χρονιά διευρύνεται σταθερά το δίκτυο των εξωτερικών προορισμών της εταιρείας με πτήσεις προς τις Βρυξέλλες και το Άμστερνταμ . Το 1962 αγοράζονται επιπλέον τρία τζετ De Havilland Comet 48 εκ των οποίων ένα από αυτά το 1964 εκτελεί το δρομολόγιο Λονδίνο – Αθήνα σε διάρκεια ρεκόρ πτήσης 2 ώρες και 51 λεπτά. Το 1965 λήγει η τετραετής συλλογική σύμβαση εργασίας του Ωνάση με την ΟΣΠΑ, επιχειρείται να υπογραφεί εκ νέου σύμβαση με διαφορετικούς όρους και σύγχρονες συνθήκες εργασίας στοιχεία τα οποία θα προκαλέσουν αντιδράσεις που θα φέρουν σε σφοδρές συγκρούσεις εργαζόμενους με εργοδότες και θα κηρυχθεί η λεγόμενη πανολυμπιακή απεργία. Στη συνέχεια, οι εργαζόμενοι, προκειμένου να διεκδικήσουν τα αιτήματα τους, θα αποφασίσουν από κοινού να πάνε στο Δήλεσι για να δηλώσουν πως θα επιστρέψουν στη δουλειά τους μόνον αν βρεθεί μία ουσιαστική λύση που θα τους απαλλάξει από τα προβλήματα τους. Τελικά η λύση βρέθηκε, ικανοποιήθηκαν τα αιτήματα των εργαζομένων και η Ολυμπιακή βρίσκεται σε σταδιακή ανοδική πορεία, παράλληλα έγιναν οι πρώτες παραγγελίες των νέων αεροσκαφών τύπου Boeing 707-320 και το 1966 παραλαμβάνεται το πρώτο από αυτά, το «Πόλις των Αθηνών». Την 1η Ιουνίου του ίδιου χρόνου ξεκινούν οι πρώτες πτήσεις για Νέα Υόρκη χωρίς στάση. Το 1968 ανοίγουν οι πρώτες γραμμές προς Ναϊρόμπι και Γιοχάνεσμπουργκ όταν την ίδια χρονιά η Ο.Α. παραλαμβάνει τα πρώτα Boeing 727-200 ή αλλιώς Europa Jet τα οποία εκτελούν πτήσεις σε ευρωπαϊκούς προορισμούς. Το 1969 ανοίγουν οι γραμμές προς το Μόντρεαλ του Καναδά και το 1970 αποσύρονται τα Comet 48.
Το 1970 η Ο.Α. προμηθεύεται τα νέα αεροσκάφη YS-11A της ιαπωνικής εταιρείας NIHON τα οποία θα αντικαθιστούσαν σταδιακά τα παλιά Douglas DC-3 και DC-6 στις πτήσεις του εσωτερικού. Από τα μέσα της δεκαετίας 1960 μέχρι και τα μέσα της επομένης, διάσημοι Έλληνες και ξένοι σχεδιαστές μόδας όπως η Κοκό Σανέλ, o Πιέρ Καρντέν, ο Γιάννης Τσεκλένης, αναλαμβάνουν να σχεδιάσουν τις στολές των αεροσυνοδών, ενώ πολλοί επώνυμοι ξένοι (ηθοποιοί, τραγουδιστές, αθλητές) επιλέγουν την Ολυμπιακή για τις μετακινήσεις τους από και προς την Ελλάδα. Στις 5 Νοεμβρίου 1970 γίνεται ένα ατύχημα στο αεροδρόμιο της Κέρκυρας όταν ένα DC-6 ξέφυγε από τον αεροδιάδρομο κατά την προσγείωση, χωρίς ευτυχώς θύματα. Στις 2 Αυγούστου του 1971 ιδρύεται η Ολυμπιακή Αεροπλοΐα Α.Ε. από τον Αλέξανδρο Ωνάση (Αγγλ. Olympic Aviation) με αποστολή την εξυπηρέτηση των μικρών νησιών της Ελλάδος, συνάμα το δίκτυο της Ολυμπιακής επεκτείνεται ακόμη περισσότερο με νέες γραμμές, κατευθυνόμενες προς το Μιλάνο και το Ντίσελντορφ. Η Θεσσαλονίκη έρχεται ακόμη πιο κοντά τόσο με ευρωπαϊκές πόλεις όσο και με άλλους προορισμούς του διεθνούς δικτύου της εταιρείας.
Στις 3 Μαρτίου του 1972 η Ελλάδα αποκτά, για πρώτη φορά, σύνδεση με την Αυστραλία. Ένα από τα Boeing 707-320, ονομαζόμενο «Πόλις των Αθηνών» προσγειώθηκε, μετά από 20 ώρες πτήσης στο αεροδρόμιο του Σίδνεϋ με ενδιάμεσους σταθμούς τη Μπανγκόκ και τη Σινγκαπούρη και έτσι η Ολυμπιακή γίνεται η εταιρεία των πέντε ηπείρων. Επίσης με την πρόσθεση των 6 Boeing 720 αυξάνεται ακόμα περισσότερο ο στόλος του αερομεταφορέα. Όμως, στις 21 Οκτωβρίου 1972 γίνεται ένα μοιραίο ατύχημα. Ένα YS-11A, το οποίο επέστρεφε από την Κέρκυρα, κατέπεσε στη θάλασσα λίγο έξω από τη Βούλα, με 52 επιβάτες και 4 μέλη πληρώματος. Διασώθηκαν 16 επιβάτες και 3 από τα 4 μέλη του πληρώματος. Τον Ιούνιο του 1973 αγοράζονται τα πρώτα Boeing 720-051B καθώς και τα πρώτα Boeing 747-200, τα λεγόμενα «τζάμπο τζετ» εκ των οποίων το πρώτο «βαφτισμένο» «Ολύμπιος Ζευς» πραγματοποιεί παρθενικό δρομολόγιο για Νέα Υόρκη. Το δεύτερο με το όνομα «Ολύμπιος Αετός» προσγειώθηκε στην Αθήνα το Δεκέμβριο του ίδιου χρόνου και τον Απρίλιο του 1974 εκτέλεσε δρομολόγιο στο Σίδνεϋ με ενδιάμεση στάση τη Σιγκαπούρη. Με τα σύγχρονα και διώροφα αεροπλάνα μεγάλης χωρητικότητας η Ολυμπιακή σημειώσε ρεκόρ μεταφοράς επιβατών. Τη χρονιά εκείνη εξυπηρετήθηκαν περίπου 2.500.000 επιβάτες μεταξύ αυτών 790.000 στις πτήσεις εξωτερικού. Επίσης, η Ο.Α. εκδηλώνει ενδιαφέρον για τα νέα υπερηχητικά αεροσκάφη BAC-Aérospatiale Concorde και στις 5 Ιανουαρίου 1973 προσγειώνεται στο αεροδρόμιο του Ελληνικού ένα από αυτά τα θαυμαστά αεροσκάφη. Στις 22 Ιανουαρίου 1973 συνέβη κάτι που άλλαξε όλη την πορεία της Ο.Α. Ο θάνατος του γιου του Αριστοτέλη Ωνάση, Αλέξανδρου σε αεροπορικό δυστύχημα συνταράζει την Ελλάδα, και είναι η αρχή του τέλους για την Ο.Α.. Το φθινόπωρο του 1974 ο Ωνάσης χάνοντας κάθε ενδιαφέρον για την εταιρεία και όχι μόνο δημοσιοποιεί οτι θέλει αποχωρήσει από κάθε επιχειρηματική δραστηριότητα. Τον Ιανουάριο του 1975 την πουλάει στο Ελληνικό Δημόσιο και στις 15 Μαρτίου του ίδιου χρόνου πεθαίνει στο Παρίσι, το 1976, υπό την διοίκηση του Ελληνικού Δημοσίου, η Ο.Α. προμηθεύεται το πρώτο Boeing 737-200 και δημιουργείται η Olympic Catering.
Στην κατοχή της δημόσιας πλέον Ο.Α περιλαμβάνονται 25 αεροσκάφη συνδέοντας την Αθήνα με 30 διεθνείς προορισμούς. Επιπλέον, άνοιξαν νέες γραμμές προς τη Βεγγάζη, το Κουβέιτ, το Νταχράν και το Ντουμπάι καθώς προστέθηκε στον κατάλογο των διηπειρωτικών προορισμών ένα ακόμη δρομολόγιο Αθήνα – Μελβούρνη, επίσης ενισχύθηκαν οι εσωτερικές πτήσεις κυρίως προς Ρόδο, Κω και Σαντορίνη. Στις 23 Νοεμβρίου 1976, η πτήση ΟΑ 830 από Αθήνα προς Κοζάνη μέσω Λάρισας χάνεται από τα ραντάρ και λίγο αργότερα ανακαλύπτονται τα συντρίμμια του αεροσκάφους. Με τον πρώτο χρόνο λειτουργίας ξεκινάνε και τα πρώτα οικονομικά προβλήματα βάσει των ισολογισμών. Το βασικότερο εξ´αυτών θα παρουσιαστεί το 1977 όταν σε μια προσπάθεια για περιορισμό του κόστους λειτουργίας κλείνει η γραμμή της Αυστραλίας που ακολουθείται από τη γραμμή του Καναδά τον Οκτώβρη του 1978. Την ίδια χρονιά η Ο.Α παραγγέλνει και τα καινούρια αεροσκάφη της Αirbus τα A300 ενώ εγκαινιάζεται το δρομολόγιο Αθήνα-Τίρανα. Τίθεται η έναρξη της μεγαλύτερης απεργίας που έγινε ποτέ στα χρονικά του ολυμπιακού αερομεταφορέα, διάρκειας 35 ημερών από τον Δεκέμβριο του ’77 μέχρι τον Ιανουάριο του ’78. Οι κύριοι λόγοι ήταν: να υπάρξει Κανονισμός της εργασίας, οι συνθέσεις των πληρωμάτων και νέο μισθολόγιο, το οποίο τελευταίο απασχολούσε σημαντικά τους ιπταμένους φροντιστές και αεροσυνοδούς, διότι ο μισθός τους, συγκριτικά, ήταν χαμηλότερος από αυτόν που είχαν οι συνοδοί εδάφους. Ανάμεσα σε αυτά δεν έλειπε και το θέμα του συνταξιοδοτικού. Η παρατεταμένη απεργία των εργαζόμενων είχε αίσιο τέλος. Την επόμενη χρονιά τίθεται σε λειτουργία το ηλεκτρονικό σύστημα κρατήσεων (CRS). Τον Φεβρουάριο του 1979 παραλαμβάνονται τα δύο πρώτα Airbus από την Τουλούζη, ενώ τρία ακόμη θα παραδοθούν την άνοιξη του 1980. Μετά την παραλαβή αυτή θα ακολουθήσει εκείνη των Boeing 737-200, υπ’ αριθμόν 5 καθώς και τα Shorts 330.
Η αρχή της δεκαετίας του ’80 βρίσκει την ελληνική εθνική αεροπορική εταιρεία για άλλη μία φορά σε απεργιακές κινητοποιήσεις. Το καλοκαίρι του 1980 πραγματοποιείται πενθήμερη απεργία από όλους τους εργαζόμενους με κύριο αίτημα την εφαρμογή κανονισμού πτήσεων και την βελτίωση των οικονομικών αποδοχών. Ζητούσαν «αποδοχές στο 50% του χειριστή» και η προσπάθεια για την διεκδίκηση των δικαιωμάτων τους επετεύχθη. Το 1981 η δύναμη της δημόσιας επιχείρησης ήταν 3.900 άτομα. Το 1983 εντάσσονται στον στόλο τα πρώτα Dornier 228, τα οποία θα εξυπηρετήσουν το επιβατικό κοινό ενώνοντας την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη με τα μικρονήσια του Αιγαίου. Το καλοκαίρι το ίδιου χρόνου η Ένωση Ιπταμένων φροντιστών και συνοδών αποφασίζει γενική συνέλευση και εν συνεχεία 4ήμερη ψηφοφορία του κλάδου για να εγκριθεί η απόφαση απεργίας των εγγεγραμμένων μελών φτάνοντας το 74%. Τα κύρια αιτήματα ήταν: το συνταξιοδοτικό, ο κανονισμός της εργασίας, τα νυχτερινά δρομολόγια, οι Κυριακές και οι αργίες, η καλοκαιρινή άδεια, ΑΤΑ και διορθωτική αύξηση, η βελτίωση συνθηκών εργασίας και η ανεξάρτητη διεύθυνση. Σε αντιπερισπασμό με τον τότε πρόεδρο της εταιρείας προσπαθεί να επιβάλλει μείωση των συνθέσεων και το θεσμό των εποχιακών στον κλάδο. Η τακτική αυτή συνεχίστηκε για αρκετά χρόνια η οποία απειλούσε την ύπαρξη του επαγγέλματος καθώς και την ασφάλεια των πτήσεων της εταιρείας.[εκκρεμεί παραπομπή] Το 1984 αγοράζονται τρία Β747-200 από την Singapore Airlines και ανοίγονται και πάλι οι γραμμές της Αυστραλίας και του Καναδά. Το 1985 εντάσσονται νέα δρομολόγια εσωτερικού και εξωτερικού, μεταξύ αυτών της Λέρου, Πάρου, Σητείας, Μαδρίτης, Λυών, Κοπεγχάγης και Πάφου. Επιπλέον, ξεκινά μια προσπάθεια δημιουργίας Εταιρείας Εμπορευμάτων με την μετατροπή του Β707-320 «Πόλις της Λίνδου», αλλά πολύ σύντομα σταματά τη λειτουργία της. Αγοράζονται δύο ακόμη Jumbo 747-200 που θα εκτελούν περισσότερες πτήσεις στους μακρινούς προορισμούς ενώ ένα από τα πρώτα ελληνικά «μεγαθήρια» το «Ολύμπιος Ζεύς» το οποίο πρωτοπέταξε για την Νέα Υόρκη πριν από δώδεκα χρόνια πωλείται και μετά συντρίβεται. Το ’85 είναι η χρονιά που η Ολυμπιακή κατέχει την 15η θέση στη μεταφορά επιβατών εσωτερικού, την 20ή στη μεταφορά επιβατών εξωτερικού και την 18η θέση στη συνολική μεταφορά ανάμεσα σε 150 αεροπορικές εταιρείες. Το προσωπικό της εταιρείας εκείνη την περίοδο άγγιζε τα 9.859 άτομα εκ των οποίων τα 900 λειτουργούσαν στο εξωτερικό. Το 1986 γίνονται παρατεταμένες απεργίες των υπαλλήλων της Ο.Α. και το έλλειμμα της εταιρείας εκτοξεύεται, ενώ η επιβατική κίνηση μειώνεται. Το θέμα των απεργιών ήταν το συνταξιοδοτικό το οποίο κερδίζουν οι εργαζόμενοι χάρη στην παρέμβαση του πρώην πρωθυπουργού Ανδρέα Παπανδρέου, ένα αίτημα το οποίο τέθηκε για πρώτη φορά το 1965 και σημάδεψε την αγωνιστική πορεία των εργαζομένων της Ο.Α περισσότερο από μία δεκαετία που επιλύθηκε και τους δικαίωσε επιτυχώς. Παράλληλα, ιδρύεται η Ολυμπιακή Τουριστική, που εκδίδει εισιτήρια τόσο της Ο.Α. όσο και άλλων αεροπορικών εταιρειών. Το 1988 ανοίγονται δύο νέες αερογραμμές της Βαρκελώνης και της Μπανγκόκ, πλην όμως το εργατικό δυναμικό μειώνεται στα 6.500 άτομα, ωστόσο ο αριθμός των εργαζομένων της Olympic Catering εκτιμάται στα 2000 άτομα.[εκκρεμεί παραπομπή] Το 1989 η απεργία των εργαζομένων και λοιπών υπαλλήλων βρίσκεται ξανά στο επίκεντρο των γεγονότων περί Κυριακών, αργιών και νυχτερινών δρομολογίων.
Στις αρχές της δεκαετίας του 1990, υπό τη διοίκηση του Λουκά Γραμματικού, ο κλάδος έχει ήδη κερδίσει τις Κυριακές, τις αργίες και τα νυχτερινά, όμως την 4η Οκτωβρίου έξω από το χώρο της Olympic Catering συμβαίνουν αιματηρά επεισόδια μεταξύ ΜΑΤ – απεργών και απολυθέντων υπαλλήλων, ανοίγεται η νέα γραμμή με προορισμό το Τόκιο ενώ γίνεται η παραλαβή αεροπλάνου τύπου ATR-42. Το Σεπτέμβριο του 1991 ο ολυμπιακός στόλος αναπτύσσεται σταθερά κατά έξι αεροσκάφη τύπου 737-400, ένα Airbus Α300-600 με τον όνομα «Μακεδονία» καθώς και ένα τύπου ATR-72. Mε την ανανέωση αυτή η Θεσσαλονίκη, γίνεται πύλη νέων ευρωπαϊκών πτήσεων του εθνικού αερομεταφορέα καθώς ανοίγονται νέες αερογραμμές με προορισμούς τη Σύρο και το Βερολίνο. Το 1992 το διηπειρωτικό δίκτυο μεγαλώνει ακόμα περισσότερο με την παρθενική λειτουργία δρομολογίων προς την Βηρυτό, το Σικάγο και τη Βοστώνη, όχι όμως για πολύ, αφού το 1995 οι δύο αυτές υπερατλαντικές αερογραμμές θα κλείσουν δια παντός άνευ λόγου, μαζί με την αερογραμμή του Τόκιο, η οποία ζημίωνε την εταιρεία. Από την άλλη πλευρά, λειτουργεί και η πρώτη θυγατρική εταιρεία της Ολυμπιακής, οι Μακεδονικές Αερογραμμές, των οποίων οι πτήσεις είναι ναυλωμένες (charter), ενώ είναι γεγονός η σύνδεση μεταξύ Αθήνας και Ικαρίας. Το 1996 η Ο.Α θα παραλάβει και άλλα Boeing 737-400, Airbus A300-600, ATR-42 και ΑTR72. Εν τω μεταξύ θα προστεθούν καινούργιοι προορισμοί προς Αστυπάλαια, Σόφια, Στοκχόλμη, Βελιγράδι και Βουκουρέστι. Τα χρέη της εταιρείας, όμως, αυξάνονται και η Κυβέρνηση, σε μια προσπάθεια να επαναφέρει την Ο.Α. στην κερδοφορία, εφαρμόζει σχέδιο εξυγίανσης με παραγραφή των χρεών της, ύψους πολλών δισεκατομμυρίων δραχμών, το οποίο αποτυγχάνει, όπως και όλα τα επόμενα. Μερικά χρόνια αργότερα, σε άλλη μια προσπάθεια εξυγίανσης, το Ελληνικό Κράτος αναθέτει τη διοίκηση της Ο.Α. στην θυγατρική της British Airways, Speedwing, χωρίς, όμως, θετικά αποτελέσματα. Το 1999 η Ο.Α προμηθεύεται τα νέα αεροσκάφη τύπου Airbus A340-300 χωρητικότητας 295 θέσεων, τα οποία θα αντικαταστήσουν από εδώ και πέρα τα Boeing 747-200 στις μακρινές πτήσεις, ενώ η Ολυμπιακή Αεροπλοΐα παραγγέλνει το πρώτο Boeing 717-200.
Το 2000 αποκτάται σύνδεση της Αθήνας με το Μάντσεστερ. Μετά την αποτυχημένη προσπάθεια για την πιθανή συνεργασία με την αγγλική εταιρεία British Airways η κυβέρνηση ως μια εναλλακτική λύση για την απαλλαγή του ελλείμματος επιλέγει την Axon Airlines του ομίλου Λιακουνάκος όταν η συμφωνία δε θα καταλήξει ένδοξα εφόσον η οικονομία της επιχείρησης βρισκόταν σε σταδιακή πτώχευση οδεύοντας προς το κλείσιμο. Πριν κλείσει το αεροδρόμιο του Ελληνικού στις 28 Μαρτίου το 2001, ένα αεροδρόμιο που έγραψε ιστορία συνοδευόμενη από ευχάριστες και δυσάρεστες στιγμές για τους εργαζομένους στα 63 χρόνια της λειτουργίας του θα αναχωρήσει και η τελευταία πτήση με προορισμό τη Θεσσαλονίκη, μία πόλη η οποία σηματοδοτήθηκε ως αφετηρία διαδρομής των πτήσεων (εσωτερικού και εξωτερικού) στα 44 χρόνια που εκτελούσε η Ο.Α, όταν πέταξε για πρώτη φορά στη συμπρωτεύουσα εκείνη την απριλιάτικη μέρα του 1957. Ο πιλότος της τελευταίας αυτής πτήσης ήταν ο Τιμολέων Καλογεράκης. Με τη λειτουργία του νέου αεροδρομίου την ίδια ημερομηνία και συγκεκριμένα στις 05:50 η πρώτη πτήση που θα ξεκινήσει είναι ο αριθμός 760 για τη Χίο της Ολυμπιακής Αεροπλοΐας. Την 12η Δεκεμβρίου του 2003, το έλλειμμα της Ο.Α. είχε ήδη ξεπεράσει κατά πολύ τις προβλέψεις και η κυβέρνηση προώθησε σχέδιο αναδιάρθρωσης του Ομίλου Ολυμπιακής Αεροπορίας με τη μετονομασία της θυγατρικής εταιρείας «Μακεδονικές Αερογραμμές» σε «Ολυμπιακές Αερογραμμές» και την ανάληψη του πτητικού έργου της Ο.Α. από αυτήν, με παραγραφή των χρεών της. Οι δραστηριότητες της νέας εταιρείας ξεκινάνε μετά τα μεσάνυχτα με πρώτη πτήση υπ´αριθμόν 325 με προορισμό το Κάϊρο στις 00:50. Όλες οι υπόλοιπες εταιρείες (Olympic Airways, Olympic Into-Plane Company, Olympic Fuel Company, το Handling και η Τεχνική Βάση), εκτός της Ολυμπιακής Αεροπλοΐας, συγχωνεύθηκαν και δημιούργησαν μία εταιρεία, την Ολυμπιακή Αεροπορία – Υπηρεσίες Α.Ε. Την 1η Νοεμβρίου του 2002 γίνεται πράξη το κλείσιμο των δρομολογίων προς την Μπανγκόκ, την Μελβούρνη και το Σίδνεϋ όταν οι δύο τελευταίες αερογραμμές θα επαναλειτουργήσουν από τις 23 Νοεμβρίου 2003 με τη συνεργασία της Gulf Air. Το Δεκέμβριο του 2004, η Ελληνική Κυβέρνηση ανακοίνωσε την προκήρυξη διεθνούς διαγωνισμού για την πώληση των Ο.Α σε ιδιώτη, ο οποίος κατέληξε άγονος.
Παράλληλα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ερεύνησε τις καταγγελίες αεροπορικών εταιρειών, μεταξύ των οποίων και της Αεροπορίας Αιγαίου (Aegean Airlines), σχετικά με κρατικές ενισχύσεις που δόθηκαν παράνομα στην Ο.Α. και στις Ο.Α. το χρονικό διάστημα 1994-2004. Η απόφαση ήταν καταδικαστική, και αναγκάζει το ελληνικό κράτος να αναζητήσει από την Ο.Α. 111 εκατ. ευρώ μέσα στους επόμενους μήνες. Για να το πετύχει όμως αυτό, θα πρέπει να κηρύξει πτώχευση και να πουλήσει όλα της τα περιουσιακά στοιχεία. Η μετέωρη κατάσταση της Ολυμπιακής φαίνεται πως ζημιώνει περισσότερο τους επιβάτες της, οι οποίοι συχνά έρχονται αντιμέτωποι με απεργίες, στάσεις εργασίας, καθυστερήσεις και ακυρώσεις πτήσεων, όποτε συζητείται δημόσια το θέμα.
Ενόψει αυτών των προβλημάτων, το Υπουργείο Μεταφορών ανακοίνωσε το Σεπτέμβριο του 2008 ένα σχέδιο για τη δημιουργία μιας νέας εταιρείας, που θα εξαγοράσει το όνομα και το σήμα των Ο.Α. αλλά δεν θα έχει καμία απολύτως σχέση μαζί της. Το σχέδιο αυτό έχει εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Προβλέπει συρρίκνωση του πτητικού έργου της εταιρίας στο 65% του σημερινού και ιδιωτικοποίηση της νέας εταιρίας.
Η εταιρεία χωρίσθηκε σε τρία επιμέρους τμήματα (πτητικό έργο, επίγεια εξυπηρέτηση και τεχνική βάση) και προκηρύχθηκε διαγωνισμός για το κάθε τμήμα. Ο διαγωνισμός κηρύχθηκε άγονος και η κυβέρνηση έκανε έκκληση σε Έλληνες επιχειρηματίες. Η πρώτη που ανταποκρίθηκε σε αυτή την έκκληση ήταν η MIG του Ανδρέα Βγενόπουλου. Για τρεις εβδομάδες προχώρησε σε αποκλειστικές διαπραγματεύσεις με το ελληνικό δημόσιο. Μία ημέρα πριν από τη λήξη της περιόδου των 3 εβδομάδων, η Aegean Airlines και η Chrysler Aviation καταθέτουν νέες προσφορές. Αυτές απορρίπτονται η πρώτη για λόγους ανταγωνισμού και η δεύτερη για ζήτημα κεφαλαιακής επάρκειας της εταιρείας. Τελικά, τον Μάρτιο του 2009 η εταιρεία περνά υπό τον έλεγχο της MIG. Η οριστική συμφωνία για την εξαγορά της Ο.Α. από την MIG υπογράφηκε την Δευτέρα 23 Μαρτίου 2009, ενώ κανονίστηκε να αναλάβει τον πλήρη έλεγχο της Ολυμπιακής την 1η Οκτωβρίου 2009. Το όνομα της εταιρείας θα αλλάξει την ίδια μέρα σε Olympic Air, όπως θα αλλάξει ο λογότυπος, αλλά και οι στολές, με τα δύο τελευταία να προκύπτουν από ψηφοφορία του κοινού. Σε λίγο διάστημα ολοκληρώνεται και τυπικά η τριαντατετράχρονη πορεία της δημόσιας Ο.Α. και η εταιρεία εισέρχεται σε μία νέα φάση με την είσοδο του εκκαθαριστή στην παλιά Ο.Α. και του ιδιώτη επενδυτή στη νέα Ολυμπιακή με νέα ονομασία Olympic Air.

  • 0
u0391u03b5u03c1u03bfu03c0u03bfu03c1u03b9u03bau03ac u0395u03b9u03c3u03b9u03c4u03aeu03c1u03b9u03b1 Aegean airlines

AEGEAN airlines

Η Aegean Airlines ή Αεροπορία Αιγαίου είναι η μεγαλύτερη ιδιωτική αεροπορική εταιρεία της Ελλάδας και 1η σε επιβατική κίνηση εσωτερικού και εξωτερικού. Έχει την βάση της στο Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών, ενώ χρησιμοποιεί σαν δευτερεύουσες βάσεις της τον Κρατικό Αερολιμένα Θεσσαλονίκης «Μακεδονία» και τον Διεθνή Αερολιμένα Λάρνακας.

Η Aegean Airlines ιδρύθηκε το 1987 ως Aegean Aviation από τον επιχειρηματία Νίκο Σιμιγδαλά. Το 1992 έγινε η πρώτη ιδιωτική αεροπορική εταιρεία της Ελλάδος. Όταν ο Όμιλος Βασιλάκη την απέκτησε το 1994, η Aegean ξεκίνησε πτήσεις VIP σε όλο τον κόσμο με ένα στόλο από ιδιόκτητα Learjet. Το Μάρτιο του 1999 ιδρύθηκε και επίσημα η Aegean Airlines και ξεκίνησε τις πρώτες πτήσεις της από την Αθήνα προς Θεσσαλονίκη και Ηράκλειο, χρησιμοποιώντας 2 ιδιόκτητα αεροσκάφη jet Avro RJ 100 της βρετανικής BAE Systems. Το 2001 συγχωνεύτηκε με την άλλη μεγάλη ελληνική ιδιωτική αεροπορική εταιρεία Cronus Airlines και το αποτέλεσμα ήταν να δημιουργηθεί η μεγαλύτερη ιδιωτική ελληνική αεροπορική εταιρεία. Το Μάρτιο του 2009 υπέβαλε πρόταση για εξαγορά του πτητικού έργου της Ολυμπιακής, της τεχνικής βάσης, αλλά και της εταιρείας Πάνθεον, ύψους 90, 20 και 60 εκατομμυρίων ευρώ αντίστοιχα, η οποία όμως δεν έγινε δεκτή, με την Ολυμπιακή να καταλήγει στον όμιλο MIG. Αντιδρώντας στην εξαγορά αυτή, η οποία άλλαξε τις συνθήκες στην ελληνική αεροπορική αγορά, η Aegean ανακοίνωσε στις 26 Μαΐου 2009 την υπογραφή συμφωνίας για την είσοδό της στην διεθνή αεροπορική συμμαχία Star Alliance. Οι διαδικασίες ένταξης ολοκληρώθηκαν στις 30 Ιουνίου 2010 και η Aegean είναι πλήρες μέλος της συμμαχίας.
Η Aegean Airlines παρέλαβε το πρώτο Airbus A320 στις 22 Φεβρουαρίου 2007. To αεροσκάφος αναχώρησε από την βάση της Airbus στην Τουλούζη και αφίχθη στο Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών στις 14.20. Από το 2008 η Aegean έχει έναν από τους νεότερους στόλους στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων και της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Η συνολική αξία της επένδυσης στην επόμενη τριετία για τα πρώτα 19 αεροσκάφη ξεπερνά τα 800 εκατ. δολλάρια. Ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου είναι 5,1 έτη (Απρίλιος 2013).

  • 0
u0391u03b5u03c1u03bfu03c0u03bfu03c1u03b9u03bau03ac u0395u03b9u03c3u03b9u03c4u03aeu03c1u03b9u03b1 Air France

Air France

Η Air France δημιούργησε στρατηγική συνεργασία με την KLM, με σκοπό να μπορούν οι επιβάτες να χρησιμοποιούν το  μεγαλύτερο μέρος αυτού του διπλού δικτύου που πλέον δημιουργήθηκε, ιδίως με:

Το hubway, είναι ένα σύστημα με 12 καθημερινές πτήσεις οι οποίες διανέμονται τακτικά κατά τη διάρκεια της ημέρας και συνδέουν το Παρίσι και το Άμστερνταμ, μέσω σύνδεσης των δικτύων της Air France και της KLM.
Σύνδεση με προορισμούς της Γαλλικής επαρχίας και το Άμστερνταμ.
Συνδυασμό ναύλων, μια καινοτόμο ιδέα που επιτρέπει στους επιβάτες να δημιουργήσουν το δικό τους ταξίδι σε προορισμούς που εξυπηρετούνται από τις δύο αεροπορικές εταιρείες, συνδυάζει ένα τμήμα της πτήσης με την  KLM, μέσω Άμστερνταμ με ένα τμήμα της πτήσης με Air France μέσω Παρισίου. Με τον τρόπο αυτό οι επιβάτες μπορούν να επωφεληθούν από πτήσεις και να κάνουν χρήση των πλέον κατάλληλων ωρών πτήσεων (λόγω των πιο συχνών πτήσεων που έγινε δυνατή με την συνεργασία των δύο εταιρειών), και τις πιο ελκυστικές τιμές.
Το κοινό πρόγραμμα τακτικών επιβατών της Air France και της KLM είναι το μεγαλύτερο ευρωπαϊκό πρόγραμμα με 21 εκατομμύρια μέλη.
Η Air France έχει ένα καλά ισορροπημένο, ανεξάρτητο δίκτυο που παρέχει κάλυψη έναντι των φυσικών κινδύνων
Κάθε μία από τις δύο αυτές αεροπορικές εταιρείες, η Air France και η KLM  έχει ισχυρότερη παρουσία σε ορισμένα μέρη του κόσμου.
Air France, για παράδειγμα, εκπροσωπείται καλύτερα στην Νότια Ευρώπη από ό, τι KLM. KLM, από την άλλη πλευρά έχει περισσότερες πτήσεις προς Ανατολική Αφρική, ενώ η Air France είναι ισχυρότερη στη Δυτική Αφρική.
Ως εκ τούτου υπάρχουν πολλοί μονοί προορισμοί, δηλαδή προορισμοί που εξυπηρετούνται από την μία αεροπορική εταιρεία ή την άλλη. Αεροπορικά Εισιτήρια Air France. Το αεροδρόμιο του Παρισιού (Paris – Orly Airport), που βρίσκεται στα  νότια του Παρισιού, είναι η βάση για τις πτήσεις  La Navette, η οποία, με αναχωρήσεις κάθε ώρα ή μισή ώρα για τις τέσσερις πιο πολυσύχναστες διαδρομές του εσωτερικού δικτύου (Παρίσι προς Νίκαια, Μασσαλία, Τουλούζη και Μπορντό), είναι ένα σημαντικό εμπορικό πλεονέκτημα για τους πελάτες.

  • 0
u0391u03b5u03c1u03bfu03c0u03bfu03c1u03b9u03bau03ac u0395u03b9u03c3u03b9u03c4u03aeu03c1u03b9u03b1 Alitalia

Alitalia

Η Alitalia (Linee Aeree Italiane) είναι ο εθνικός αερομεταφορέας της Ιταλίας. Τα κεντρικά της γραφεία βρίσκονται στη Ρώμη και εκτελεί πτήσεις τόσο στο εσωτερικό της Ιταλίας, όσο και στο εξωτερικό. Αεροπορικά Εισιτήρια Alitalia. Η κύρια βάση της είναι το Διεθνές Αεροδρόμιο Φιουμιτσίνο της Ρώμης,ενώ μικρότερη βάση της είναι το Διεθνές Αεροδρόμιο Μαλπένσα, στο Μιλάνο. Το όνομά της προέρχεται από την έκφραση «Ali d’ Italia», που σημαίνει «Φτερά της Ιταλίας»


  • 0
u0391u03b5u03c1u03bfu03c0u03bfu03c1u03b9u03bau03ac u0395u03b9u03c3u03b9u03c4u03aeu03c1u03b9u03b1 Bristish Airways

British Airways

Η British Airways (Βρετανικές Αερογραμμές) είναι η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία του Ηνωμένου Βασιλείου. Είναι επίσης μία από τις μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες του κόσμου, με τις περισσότερες υπερατλαντικές πτήσεις από την Ευρώπη από κάθε άλλη αεροπορική εταιρεία. Οι κύριες βάσεις της είναι τα αεροδρόμια του Λονδίνου Διεθνές Αεροδρόμιο Χίθροου και Διεθνές Αεροδρόμιο Γκάτγουικ. Δευτερεύουσες βάσεις της εταιρείας είναι περιφερειακά αεροδρόμια όπως αυτό της Γλασκώβης και του Μάντσεστερ, απ’ όπου εκτελούνται πολλές υπερατλαντικές πτήσεις.

Η BA, ήταν από τις πρώτες εταιρείες που εισήγαγε τα επίπεδα κρεβάτια, στις καμπίνες πρώτης θέσης των αεροσκαφών μεγάλων αποστάσεών της. Αεροπορικά Εισιτήρια British Airways. Στις 8 Σεπτεμβρίου 2004, η ΒΑ ανακοίνωσε ότι θα πουλούσε το 18.5% των μετοχών της αυστραλέζικης Qantas, αλλά θα συνέχιζε την συμμαχία των δύο εταιρειών. Επίσης, η ΒΑ, κατέχει το 9% των μετοχών της ισπανικής Iberia, ενώ αποτελεί ιδρυτικό μέλος της αεροπορικής συμμαχίας oneworld.
British Airways

  • 0
u0398u03b5u03c3u03c3u03b1u03bbu03bfu03bdu03afu03bau03b7: u039du03adu03b5u03c2 u03c0u03c4u03aeu03c3u03b5u03b9u03c2 u03bcu03b5 Aegean u03bau03b1u03b9 Cyprus Airways

Cyprus Airways

Οι Κυπριακές Αερογραμμές – Cyprus Airways είναι ο κρατικός αερομεταφορέας της Κύπρου. Τα κεντρικά της γραφεία είναι στη Λευκωσία, ενώ η βάση της είναι ο Διεθνής Aερολιμένας Λάρνακας. Το Νοέμβριο του 2008 εντάχθηκε στον στόλο ένα ακόμα νέο Α319, καθώς ξεκίνησε σιγά σιγά η αντικατάσταση των παλιών Α320 με καινούργια. Η ανανέωση του στόλου ολοκληρώθηκε τον Μάιο του 2011 με την παραλαβή ακόμα ενός Α319. Η εταιρία σήμερα διαθέτει στο στόλο της 2 Α319, 7 Α320 και 2 Α321, τα οποία παρελήφθησαν τον Ιούνιο και Αύγουστο του 2012. Αεροπορικά Εισιτήρια Cyprus Airways. Οι Κυπριακές Αερογραμμές ανήκουν κατά 69.62% στην Κυπριακή Δημοκρατία, και κατά 30.38% σε ιδιώτες επενδυτές. Οι Κ.Α. έχουν συνάψει συμφωνίες συνεργασίας με τις Olympic Air (πτήσεις προς Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Αλεξανδρούπολη, Χανιά, Χίο, Κέρκυρα, Ηράκλειο, Ιωάννινα, Καβάλα, Κεφαλονιά, Κως, Μυτιλήνη, Μύκονο, Ρόδο, Σάμο, Σαντορίνη, Ζάκυνθο, Τίρανα, Βελιγράδι και Βουκουρέστι), Aeroflot (πτήσεις προς Μόσχα), Gulf Air (πτήσεις προς Μπαχρέιν), Etihad (πτήσεις προς Αμπου Ντάπι), Virgin Atlantic (πτήσεις προς Νέα Υόρκη, Νιούαρκ, Βοστώνη και Λος Άντζελες), και TAROM (πτήσεις προς Βουκουρέστι). Σήμερα οι Κυπριακές Αερογραμμές εκτελούν απευθείας αεροπορικές συνδέσεις με 11 χώρες και και 17 πόλεις σε Ευρώπη και Μέση Ανατολή.


ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ

Αναζήτηση Άρθρων

ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ